مطالعه و یادگیری

کتابهایی بخوانید که امروزتان را به تصویر بکشند.

کتاب‌هایی بخوانید که امروزتان را به تصویر می‌کشند.

مهم نیست در طول عمرمان چقدر کتاب می‌خوانیم و چقدر زندگی می‌کنیم ولی باید بدانیم که هیچ وقت نمی‌توانیم همه چیز را بفهمیم ولی مهم اینست که در پایان روز چیزی به دانش ما افزوده شده است یا نه؟

کتاب‌ها، نوشته‌ی کسانی هستند که در سال‌های عمرشان تلاش کردند تا مطالبی را برای ما بیان کنند و از کشفیات خود برایمان بگویند پس کتاب میان‌بری برای درک و فهم بیشتر مسائل و افزایش دانش است.

کتاب‌ها کمک می‌کنند تا به ارزوهایمان تحقق بخشیم پس زندگینامه‌ی کسانی را که دوست داریم مانند آنان باشیم بخوانیم، بیندیشیم و یاد بگیریم که چگونه می‌توانیم موانع را از سر راهمان برداریم و به اهدافمان برسیم.

کتاب‌ها راهنمایانی هستند که با رویای ما زندگی کرده‌اند و به آن‌ها جان بخشیده‌اند.

اوینگ ماریون کافمن، در سن ۱۱ سالگی دچار بیماری سختی شد و در بستر افتاد. او در بستر بیماری کتابهای رهبران بزرگ، انسان‌های موفق را مطالعه کرد و در نهایت زمانی که از بیماری نجات یافت، به دنبال آرزوهایش رفت تا آن‌‌ها را عملی کند. او بنیانگذار آزمایشگاههای تشخیص طبی ماریون در سطح جهان شد. او با خواندن موفقیت‌های دیروز، موفقیت امروزش را به تصویر کشید.

کتاب‌ها تجربه‌ی کسانی را در اختیار ما قرار می‌دهند که پیش از ما این راه را پیموده‌اند.

می‌توانیم با کتاب خواندن از اشتباهات دیگران درس بگیریم و تلاش کنیم تا هر روز از اشتباهاتمان بکاهیم.

برایان تریسی می‌گوید: شما نباید وقت خود را صرف خواندن موضوعاتی کنید که شاید روزی به کارتان بیاید شاید ان روز هیچ‌وقت فرا نرسد. کتابی بخوانید که به کار امروزتان بیاید.

کتابهایی بخوانید که بینش شما را عمیق‌تر کند. کتاب‌ها چشمان ما را به روی مشکلات دنیای امروز و قلب‌هایمان را به سوی راهی روشن و ذهنمان را به سوی حقیقت می‌گشایند.
کتاب‌هایی انتخاب کنیم که سوالهای زندگی ما را پاسخ بگویند. اگر کمی به زندگی خود دقت کنیم می‌بینیم که چقدر سطحی عمر خود را می‌گذرانیم و در مورد هیچ چیزی فکر نمی‌کنیم و سوالی برایمان پیش نمی‌آید.
گفتگوهایمان بسیار سطحی و در مورد مسائل روزانه است. یادتان می‌اید چه زمانی درباره‌ی ارزش‌های خود در زندگی سوال کرده‌اید و آیا تا به حال از دنیای مادی فراتر رفته‌اید؟
ایا تا به حال با دوستی، گفتگوی واقعی در مورد مسائل مهم داشته‌اید؟
وقتی به صورت گروهی، کتاب می‌خوانیم برای هر کسی سوالی پیش می‌اید، پرداختن به این سوالات و شنیدن جواب‌های متفاوت می‌تواند در رشد ما بسیار موثر باشد.

بهترین سوالی که هر روز می‌توانید از خودتان بپرسید این است که: بهترین و عاقلانه‌ترین کاری که امروز می‌توانم انجام دهم چیست؟

شاید با این سوال، اقدامی انجام دهیم و در نتیجه زندگی رضایت بخش‌تری داشته باشیم.
وقتی نیاز به کمک داریم وسوالات زیادی ذهن ما را درگیر خود کرده است و دستمان از همه جا کوتاه است، کتاب بهترین انتخاب است.
گاهی خواندن یک کتاب می‌تواند زندگی ما را تغییر اساسی بدهد. پس قدرت کتاب‌ها را دست‌کم نگیرید.

مایکل دمانتین حکیم و ادیب می‌گوید: من عاشق کتاب‌ها هستم؛ چون ارامم می‌کنند و به زندگی و مرگم جلوه‌ای دیگر می‌بخشند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن