معرفی کتاب

چگونه آگاهانه آینده مطلوب خود را بسازید/ اثری از بنجامین هاردی

بنجامین هاردی دارای دکترای روانشناسی سازمانی از دانشگاه کلمسون است.

او به تازگی وارد دایره‌ی نویسندگان محبوب من شده است. فقط دو کتاب از او خوانده ام ولی گویی سالهاست که با او و نوشته‌هایش آشنا هستم.

بنجامین هاردی در کتاب‌هایش از خودش و روابطش با همسر و فرزندانش می‌نویسد. تجربیاتش را با مخاطبانش در میان می‌گذارد و به این واسطه مطالب را به خوبی در ذهن مخاطب جا می‌اندازد به همین علت نوشته‌هایش خواندنی‌ و جذاب است.

این کتاب حاوی مقالاتی است که نویسنده در کاتالوگ اندیشه به تدریج منتشر کرده بود و اینک همه را در این کتاب گردآوری کرده است.

هر مقاله به بخش‌های کوچکتری تقسیم شده است که مطالعه را برای مخاطب ساده‌تر و دلپذیرتر می‌کند.

هدف او از نوشتن این کتاب، این است که مخاطبانش را وادار کند تا آگاهانه به رفتارهای روزمره‌ی خود نگاهی بیندازند، افکار و باورهای خود را بررسی کنند و ببینند آیا در مسیر درست قرار دارند یا نه؟

او در بخش اول کتاب با راهکارهای ساده می‌کوشد تا به مخاطبی که از مسیر زندگی خود خارج شده است بگوید چطور زندگی خود را سر و سامان دهد.

در بخش بعدی تلاش می‌کند تا برنامه‌ریزی هوشمندانه را به مخاطب بیاموزد.

و در بخش آخر می‌گوید: افکار و باورهای خود را بازآفرینی کنید.

از کارهای بسیار ساده‌ای برای بالا بردن کیفیت زندگی صحبت می‌کند که شاید ما به خاطر سادگی توجه چندانی به آن‌ها نداشته باشیم.

صحت و سلامتی را به عنوان اساسی‌ترین رکن زندگی نام می‌برد زیرا بدون سلامتی اهداف دیگر، راه به جایی نمی‌برند.

او انسانهایی را که به دنبال آموزش و یادگیری هستند، انسانهای شگفت‌انگیز خوانده است.

در مورد اهمیت یادداشت‌نویسی روزانه بارها شنیده‌ایم و خوانده‌ایم ولی خواندن مقاله‌ی جامع و کامل بنجامین هاردی در این مورد، لطف دیگری دارد. او با این مقاله باعث می‌شود که شما یادداشت‌نویسی روزانه را آغاز کرده و هرگز ترک نکنید.

از نیایش، مدیتیشن و نوشتن یادداشت‌های روزانه به عنوان راهکارهایی برای زندگی در لحظه نام می‌برد.

از خصوصیات یک محتوای خوب آن است که نیاز مخاطب را برطرف کند و موجب شود مخاطب بارها و بارها به آن مراجعه کند. به نظر من این کتاب کوچک با ۱۵۶ صفحه می‌تواند اینگونه عمل کند.

این اثر، کتابی کاربردی و کنش‌گراست‌. زیرا انسان را به بلند شدن و تلاش کردن تشویق می‌کند. این کتاب کم‌حجم اما پرمحتوا را با ترجمه‌ی روان پروین قائمی بخوانید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن