یادداشت نویسی روزانه

یادداشت روزانه

✓امروز در لایو صبحگاهی، آقای کلانتری طبق معمول یک کتاب فوق‌العاده به نام فرهنگ معاصر فارسی را معرفی کردند. اما من فعلا در حال بازخوانی کتاب‌های دوست‌داشتنی‌ام هستم و با خودم عهد کرده‌ام که فعلا کتابی محرم. تازگی به خواندن شعر هم روی اورده‌ام که به لطف وجود برادرم کلی کتاب شعر دارم.

✓امروز یک متن سفارشی در مورد مادر نوشتم. البته از دیروز بعد از ظهر روی آن کار می‌کردم چندین و چند بار بازنویسی کردم، حذف و اضافه کردم و بالاخره به جایی رسید که رضایت‌بخش بود. متن را خواندم و صدایم را ضبط کردم، موزیک زیر صدا برایش گذاشتم و ارسال کردم . امیدوارم که خوششان بیاید.

✓بخش دیگری از کتاب راه و چاه موثر اندیشیدن را به نام مراقبه‌ی فیلسوفانه‌ خواندم، جالب بود. اصل حرف این بود؛ برای این که خود را بیشتر بشناسیم باید دائما اندیشه‌هایمان را ارزیابی کنیم و این سه سوال را از خود بپرسیم.

۱- من از چه چیزی نگرانم؟

۲-چه چیزی مرا ناراحت می‌کند؟

۳- چه چیزی به من انگیزه می‌دهد و هیجان‌زده‌ام می‌کند؟

واقعا اگر به اندیشه و حالات خود آگاه باشیم، خیلی از مسائل حل خواهد شد.

✓ماهنامه‌ی محتوا‌کار را خواندم. به موضوعات خوبی پرداخته بودند. اما جذاب‌ترین مقاله از نظر من گفت‌و‌گویی بود که با آقای قائدی انجام داده بودند. آقای قائدی خیلی خودمانی، صادقانه و شفاف از خودش و‌ فعالیت‌هایش سخن گفته بود.

✓دو روز است که کتاب اشعار اخوان ثالث به عنوان« زندگی می‌گوید: اما باز باید زیست، باید زیست، باید زیست»را دست گرفته‌ام که بخوانم. چند فصل اول را خواندم اما دوست داشتم صوتی آن را نیز گوش دهم بعد از جستجو در soundcloud با صدای علی اخوان چند فصل اول را گوش دادم. واقعا اشعار زیبایی‌ست و آقای اخوان هم زیبا خوانده‌اند.

کلمات قشنگ و جدیدی در این اشعار پیدا کردم، مثل: دشخواری، درهم باف، سامان سوز، شیرین کاره‌ای، راست‌ پنداری، نازآیین و…….

بعد از اتمام یادداشت روزانه‌ام به سراغ اشعار فصل پنجم  خواهم رفت.

چالش ۲۰۰ روز نوشتن در سایت پر قدرت ادامه دارد.💪

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن