مطالعه و یادگیری

چند پیشنهاد برای آغازِ خواندن.

بخوان برای زندگی/پت ویلیامز

اگر به فکر خواندن هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، چند پیشنهاد برایتان دارم:

۱-ابتدا آثار کلاسیک جهان را بخوانید. همه می‌دانند ادبیات کلاسیک بسیار ارزشمند است ولی اکثریت علاقه‌ای به خواندن آن ندارند.

آثار کلاسیک به ما کمک می‌کند تا با افکار گذشتگان آشنا شویم و ببینیم که آن‌ها هم دغدغه‌های ما را داشتند بنابراین آثارشان پلی می‌شود بین دیروز و امروز.

پروفسور سی.اس.لوئیس یکی از نویسندگان برجسته می‌گوید: از ان جا که من نویسنده‌ی معاصر هستم ارزو نمی‌کنم که کتابخوان‌ها کتاب معاصر نخوانند ولی اگر قرار باشد بین ادبیات معاصر و ادبیات کلاسیک یکی را انتخاب کنم، انتخاب من آثار کلاسیک می‌باشد.

پس ما به هر دو نیاز داریم. به خرد گذشتگان و نوآوری معاصران.

۲- پت ویلیامز پیشنهاد می‌کند کتاب مقدستان را بخوانید. یکی از بزرگان می‌گوید: زندگینامه‌ی انسان‌های بزرگ را بخوانید، داستان‌های سازنده را بخوانید. کتاب‌هایی بخوانید که منبع الهام و ایمان باشند و از همه مهم‌تر کتاب مقدستان را بخوانید.

۳- کتاب‌های معاصر را بخوانید. خواندن افکار جدید و به‌ روز رسانی خود بسیار مهم و ضروری است. باید بدانیم نویسندگان جدید چگونه فکر می‌کنند و فرهنگ ملت را به چه سمت و سویی هدایت می‌کنند.

۴- کتاب‌های پرفروش را بخوانید. قبول دارم که تمام کتاب‌های پرفروش خواندنی نیستند ولی حتما دلیلی وجود دارد که در این ردیف قرار گرفته‌اند با کمی تحقیق و جستجو می‌توانید به ارزشمند بودن ان‌ها پی‌ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن